Geoblog.pl    kiesiaki    Podróże    Kolumbia 2010    Chwilowy powrót do miasta

Chwilowy powrót do miasta

Kolumbia
Kolumbia, Santa Marta

Po kilku dniach odpoczynku od zgiełku miasta, wybraliśmy się obejrzeć Santa Martę.
Dojazd do niej z Tagangi odbywa się malutkimi busikami za śmieszną kwotę 1,5k pesos.
Wysiąść możemy w dowolnym momencie. My skorzystaliśmy z wysiadki w samym centrum Santa Marty.
Chcieliśmy się dowiedzieć gdzie jest dworzec autobusowy i jakimi liniami możemy dojechać do San Gil.
Biuro turystyczne znajduje się na przeciwko kościoła, na pierwszym piętrze.
Oczywiście nie jest oznaczone nijak ;) Była nawet jedna osoba starająca się mówić po angielsku.
Jak zwykle udało się dogadać w międzynarodowym języku migowym. Dostaliśmy nawet anglojęzyczny przewodnik po Kolumbii.

Potem wałęsaliśmy się po mieście, oglądając starówkę, muzeum złota. W przerwach zachwycaliśmy się przepyszną kawą w Juan Valdezie.
W przewodnikach wyczytaliśmy o dużym bazarze na którym można kupić prawie wszystko ;)
Rzeczywiście teren zajmowany przez bazar jest duży. Jest podzielny na kilka części. My zaczęliśmy od części warzywnej, przechodzącej w rybną a kończącą się na świeżym mięsie wiszącym na hakach.
W odnogach można odnaleźć ciuchy i szpargały. Jednak ciuchy były masówką z chin i nie znaleźliśmy nic z wyrobów Indian.
Po kilku okrążeniach odkryliśmy ciąg sklepików z indiańskimi wyrobami po drugiej stronie ulicy. Tam kupiliśmy sobie przepiękne misy do zup i kilka rękodzieł.

Aby odpocząć podjechaliśmy na plaże, ale okazała się brzydka i brudna więc po krótkim spacerze zobaczyliśmy jeszcze co można by ciekawego nabyć w lokalnych sklepikach dla turystów.
Upolowaliśmy trochę koszulek w stylu Homera Valdeza, zrobiliśmy zakupy w markecie i wróciliśmy do Tagangi.