Geoblog.pl    kiesiaki    Podróże    Istambuł na służbowo    Istambuł wita =)

Istambuł wita =)

Turcja
Turcja, Istambul

Nie spodziewałem się, że Istambuł ma tak wielkie lotnisko. Dzięki poradom Maćka, pobiegłem szybko po wizę. Gdy odchodziłem od okienka ustawiała się już dłuuuga kolejka ;) Potem odczekałem swoje przy kontroli paszportowej. Odebrałem bagaż, a przy wyjściu wybrałem pieniądze z bankomatu (o niebo taniej niż w Polsce) i zgarnąłem taksę.

Taksiarz nie bardzo chyba wiedział gdzie ma jechać. Moje obawy potwierdziły się, gdy najpierw gdzieś dzwonił i pytał się o mój hotel, a w końcu zdesperowany zatrzymał się i pytał ludzi =)

W końcu się jednak udało i dobrnęliśmy na miejsce. Szybki check-in, rozpakowanie się, a następnie wypad na miasto. W międzyczasie słyszę, że po drugiej stronie ulicy mam meczet... Super, będzie darmowa pobudka z rana =)

Mieszkam w dzielnicy Levent, jest to coś w rodzaju sypialni więc nie ma za dużo turystów. Za to dużo sklepów i knajpek dla mieszkańców.

Jestem pieruńsko głodny, więc próbuję Duruma zapitego Ajranem. Następnie włóczę się po małych uliczkach i znajduję śmieszne autko dostawcze przerobione na ruchomą kebabownie. Spróbowałem i nie żałowałem do następnego dnia ;) Po drodze do hotelu kupiłem jeszcze wodę na noc.